Listing 1 - 10 of 161 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
wetten --- Law --- mensenrechten --- Belgium --- 34 <493> --- -340 --- (493) --- 34 --- België --- Acts, Legislative --- Enactments, Legislative --- Laws (Statutes) --- Legislative acts --- Legislative enactments --- Jurisprudence --- Legislation --- Rechtswetenschappen.--België --- Compends --- Recht --- 34 <493> Rechtswetenschappen.--België --- 340
Choose an application
BMLIK
sociaal-Culturele sector --- volwassenenvorming, verenigingen --- sociale bewegingen --- sociaal-cultureel werk, gehandicapten --- sociaal-cultureel werk, allochtonen --- #SBIB:316.7C316 --- socio-culturele sector --- Vormingswerk (sociaal-cultureel werk) --- 374.73 --- Vormingswerk --- verenigingen (algemeen) --- Social service --- cultuur --- cultuurbeleid --- verenigingen --- Vlaanderen --- vormingswerk --- vrijetijdsbesteding --- vrijwilligerswerk --- vrouwen --- andragologie --- persoonlijkheidsvorming --- sociaal-cultureel werk --- #gsdbS --- #SBIB:HIVA --- Cultuur 008 --- Sociaal beleid 304:32 --- #A9209A --- 37.013 --- 37.03 --- 374.7 --- 374 --- 301.18
Choose an application
1492. Manuel monstert aan op de vloot van admiraal don Cristóbal Colón, die van Spanje een wereldrijk wil maken. Don Colón gelloft dat je via het westen om de aarde heen naar Indië kunt varen en waagt zijn kans. Het wordt een barre toch en een keiharde leerschool. De eilanden zijn onvindbaar en een grote windstilte maakt de bemanning onzeker. De spanning groeit. Na vele maanden ontdekken ze eindelijk een klein eiland waar Indianen wonen. Don Colón neemt het stamhoofd en de dochter mee. Ze moeten hen naar de andere eilanden gidsen, waar ze goud hopen te vinden. De goudkoorts wordt een ware obsessie. Als de Santa Maria averij oploopt, blijft het grootste deel van de bemanning op een eiland achter, terwijl don Colón naar Spanje terugkeert.
Dutch literature --- ontdekkingsreizen (themawoord fictie) --- geschiedenis (themawoord fictie) --- historische romans (genre) --- #GSDBL --- jeugdliteratuur --- historische roman --- ontdekkingsreizen --- España [land - ES] --- C3 --- Columbus, Christoffel ; verhalen --- Columbus, Christoffel --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Ontdekkingsreizen ; verhalen --- Ontdekkingsreizen --- historisch jeugdverhaal --- Kunst en cultuur
Choose an application
Dutch literature --- 11+ --- C3 --- jeugdliteratuur --- verhaal --- tieners --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Weglopen ; verhalen --- Weglopen --- Kunst en cultuur
Choose an application
jeugd --- geloof --- Age group sociology --- Christian pastoral theology --- Christian dogmatics --- Christian religion --- Christendom --- Christianisme --- Jeugd --- Jeunesse --- Youth --- -Youth --- -#SBIB:316.331H362 --- #SBIB:316.331H520 --- #gsdb6 --- #GGSB: Pastoraal --- #GGSB: Gemeenschap (groepen) --- #GGSB: Jongeren --- 304 --- 24 --- $?$94/12 --- #A9306A --- godsdienst --- 230.4 --- Geloven --- Geloofsleven ; jeugd --- Jeugd en religiositeit --- Pastorale begeleiding ; jeugd --- 238 --- Christelijke geloofsbeleving : jongeren --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- Conduct of life --- Religious life --- -Godsdienst en jeugd --- Geloofsopvattingen, houdingen en religieuze cultuur: algemeen --- Christendom en jeugd --- #SBIB:316.331H362 --- Godsdienst en jeugd --- Gemeenschap (groepen) --- Jongeren --- Pastoraal
Choose an application
Dutch language --- Christian moral theology --- Linguistique --- Taalkunde --- Vocabulary --- Language and languages --- sociolinguïstiek --- humor --- #gsdb10 --- #gsdbP --- #GGSB: Geestelijke lezing(rood) --- #GGSB: Taalfilosofie --- waarden --- ethiek --- English language --- Word books --- Words, Stock of --- Diction --- Lexicology --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- 8 --- 159.94 --- Language and languages. --- Vocabulary. --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- sociolinguïstiek --- C3 --- Jezuïeten - Noord-Belgische provincie (1935-) --- Kunst en cultuur --- Geestelijke lezing(rood) --- Taalfilosofie
Choose an application
Democracy --- Religion and politics. --- Religious aspects. --- Christian religion --- Christian moral theology --- Political systems --- interculturaliteit --- democratie --- Religion and politics --- C1 --- multiculturele samenleving --- 230.2 --- Godsdienstvrijheid --- Kerk-staat --- 209 --- Ideologieën --- Islam --- Rusland --- Vrijzinnigheid --- #GBIB:CBMER --- #GGSB: Dogmatiek --- #GGSB: Politieke en sociale theorieen --- #gsdb3 --- #gsdbS --- #SBIB:316.331H300 --- #A9901A --- Political science --- Politics, Practical --- Politics and religion --- Religion --- Religions --- Religious aspects --- Kerken en religie --- Christendom en wetenschap --- Godsdienst ; algemeen ; overige onderwerpen --- Godsdienst en samenleving: algemeen --- Political aspects --- Burgerschap --- Kerken --- Godsdienst --- Politiek --- Multiculturele samenleving --- Christian Life & Practice. --- Kerk (gebouw) --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Maatschappij --- Film --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Kerk (geloofsgemeenschap) --- Dogmatiek --- Politieke en sociale theorieen --- kerk --- staat --- samenleving --- godsdienstvrijheid --- multiculturaliteit --- Europese Unie --- traditie --- de 21ste eeuw
Choose an application
Dutch literature --- #GGSB: Literatuur (letterkunde) --- literatuur --- psychologische roman --- relatievorming --- #GGSB: Literatuur (letterkunde). --- literatuur. --- psychologische roman. --- relatievorming. --- Literatuur (letterkunde)
Choose an application
Op Kerstavond schrijft een klein meisje een brief voor de kerstman. Ze legt haar sok klaar voor de cadeautjes en valt in slaap. Een hele rij engeltjes zal de kerstman een handje helpen. Ze bakenen de weg af met kaarsjes zodat de kerstman precies weet waar hij moet landen met zijn slee. Nu kan hij alle wensen van het meisje vervullen. (Bron: covertekst)
Kindergarten --- English literature --- Kerstmis (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Kleuteronderwijs Peuteronderwijs. --- Verhalend proza. --- Jeugdliteratuur. --- Kerstmis (themawoord fictie). --- Engelse letterkunde. --- Plaatwerk Prentenboek Fotoboek. --- kleuteronderwijs (doelgroep). --- Kerstmis --- prentenboeken --- kerstman --- 052711.jpg --- Kerstman --- Prentenboeken
Choose an application
Het handboek brengt de oorzaken van agressie en geweld in kaart en geeft leerkrachten, jeugdbegeleiders en ouders concrete tips om de problemen in de opvoeding best aan te pakken. Met belangwekkende nieuwe ideeën voor iedereen die de spiraal van geweld wil doorbreken.
vredesopvoeding --- Social problems --- geweld --- Personality development --- jeugd --- jongerencriminaliteit --- Assistance sociale --- Criminologie --- Education --- Enfants --- Kinderen --- Maatschappelijk werk --- Maatschappij --- Opvoeding --- Société --- mondiale vorming --- conflicten --- vrede --- 316.647.3 --- 316.6 --- #GBIB:CBMER --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- #SBIB:327.5H23 --- #gsdbP --- #gsdbS --- 301.174 --- 37.03 --- agressie --- 186.4 Jeugdwerk --- geweldloosheid --- 433.2 --- 478.1 --- didactiek --- morele opvoeding --- 307.4 --- Geweld --- Jeugd en geweld --- agressiviteit --- interculturele opvoeding --- pesten --- 416.5 --- Agressie (geweld, woede) --- Conflicten --- Geweldloosheid --- Jeugd --- Kinderen en televisie --- Massamedia (media) --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Pesten --- 433.4 --- 478.1 ) Mondiale vorming en vredesopvoeding --- geweldloos opvoeden (ler) --- Agressie --- Geweld in de media --- Geweldloos verzet --- Geweldloze opvoeding --- Interculturele opvoeding --- Oorlog en vrede --- Weerbaarheid --- 364.4 --- conflictbeheersing --- geweldloze opvoeding --- Conflicthantering --- Vredesopvoeding --- agressiviteit (agressie) --- conflicthantering --- pedagogiek (opvoedkunde) --- vredesproblematiek --- geweld: jeugd --- 374 --- 301.15 --- 327 --- Agressie. Geweld --(sociale psychologie) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Kerk en vredesproblemen --- Sociale problemen --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- morele en religieuze opvoeding --- didactiek basisonderwijs - mondiale vorming en vredesopvoeding --- Sociaal conflict --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: criminaliteit) --- (zie ook: psychologie) --- Intercultureel onderwijs --- Televisiegeweld --- Verbondenheid --- Democratie --- Participatie --- Adressen --- Kinderen en jeugd --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Vorming --- Geweld door kinderen --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Geweld door kinderen. --- Jeugd en geweld. --- Vredesopvoeding. --- 316.647:3 --- Developmental psychology --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren
Listing 1 - 10 of 161 | << page >> |
Sort by
|